فواید کتاب صوتی برای کودکان و نوجوانان؛ چگونه کتاب صوتی می تواند مهارت سوادآموزی فرزند شما را تقویت کند؟

۱٫ بهره‌گیری از کتاب‌های صوتی برای کودکان و نوجوانان بسیار بسیار آسان است.

بدون نیاز به حمل یک کتاب بزرگ، هنگامی که در جاده هستید یا در هنگام آشپزی یا هر کار دیگری همراه با فرزند دلبندتان به کتاب صوتی گوش دهید. از فرزندتان بخواهید در حالی که اتاق خود را تمیز می کند به کتاب گوش دهد.

۲٫ کتاب‌های گویا می توانند مهارت خواندن فرزند شما را تقویت کنند. به گفته متخصصان گوش دادن می‌تواند توانایی تشخیص کلمه را افزایش دهد و حتی گوش دادن به تنهایی می تواند دایره واژگان را گسترش دهد.

۳٫ کتاب‌های گویا به فرزند شما اجازه می‌دهد کتاب‌های دشوارتر بخواند.
او قادر خواهد بود تا به موضوعات پیچیده‌ای بپردازد و به کتاب‌های با کیفیت بهتر از آنچه در سطح خودش می یابد گوش فرا دهد. با استفاده از این روش مهارت‌های درک مطلب، به ویژه برای کودکانی که مشکل خواندن دارند، تقویت می‌شود.

۴٫ کتاب‌های صوتی به فرزند شما کمک می‌کند بر خجالت کشیدن هنگام مطالعه کتاب‌هایی که بالاتر از سطح دانش اوست، غلبه کند.
نوجوانان معمولا تمایلی به خواندن کتاب‌هایی بالاتر یا پایین‌تر از سطح خود ندارند. با کتابهای صوتی، هیچ کس نباید بداند که آنها به چه چیزی گوش می‌دهند.

۵- کتاب‌های گویا سرگرم کننده هستند!
خوانش داستان‌ها توسط گویندگان حرفه‌ای آنها را به صورت نمایشی و بسیار جذاب‌تر می‌کند. ترغیب کودکان و نوجوانان به شنیدن کتاب گویا بسیار راحت‌تر از ترغیب آنها به مطالعه کتاب چاپی است. کتاب‌های گویا بهترین راه برای مأنوس کردن فرزندتان با کتاب است.